Photo diary: Dubai

Dubai frontOp mijn eerste dag in Dubai besloot ik een Photo Diary bij te houden, van zo’n beetje alles wat ik deed en zag maakte ik foto’s. Van de Souk Madinat Jumeirah, via de Burj al Arab en de Dubai Marina tot de Burj Khalifa, ons eerste dagje Dubai zat goed vol met al het moois en bizars (!) dat Dubai te bieden heeft!

Photo Diary Dubai

Dubai1Goodmorning Dubai! Dit is mijn uitzicht zodra ik het gordijn open: we zitten op de 10e verdieping! We verblijven in het Ramada Chelsea hotel in Al Barsha, en onze kamer ziet er zo uit. Wat ben ik benieuwd naar deze stad! We hebben de wekker niet al te vroeg gezet, want we kamen vannacht midden in de nacht aan in het hotel. Vanuit ons hotel lopen we naar de Mall of the Emirates, vanaf buiten een mega gek gezicht met die skibaan op het dak. Ondertussen is het er al flink warm en stoffig;)..

Dubai2Ontbijten doen we in de Mall bij Le Pain Quotidien, niet heel avontuurlijk want die zit in Nederland ook bij me om de hoek, maar er zitten voornamelijk bekende ketens en we willen niet teveel tijd verdoen met het zoeken naar een typisch Dubaise tent (bestaat dat überhaupt?) voor het ontbijt. Ik bestel eggs sunny side up, lekker! Na het ontbijt  lopen we door de Mall, bekijken we de kerstversiering en spotten we de skibaan. Ik kan er nog steeds niet over uit, wat een gek gezicht!

Dubai3We besluiten naar de Souk Madinat Jumeirah en Burj al Arab te lopen, wat er op de kaart als een klein stukje lopen uit ziet. Onderweg zien we hoe groot Dubai opgezet is en hoe groot de afstanden er zijn. Toch is het helemaal niet erg om dit stukje te lopen, eindelijk zon! Grappig om te zien die verkeersborden met van die sierlijke Arabische letters. Vanuit Dubai kan je makkelijk een dagtripje doen naar Abu Dhabi, als we langer de tijd gehad hadden was dit ook wel erg gaaf geweest: in Abu Dhabi zit de grootste moskee van het Midden-Oosten.

Dubai 4Ook op deze foto zie je hoe groot alles opgezet is in Dubai. De gemiddelde auto in Dubai is nét een stukje dikker dan de gemiddelde auto in NL, maar de Lamborghini van de politie waarover ik gehoord had heb ik in die twee dagen helaas niet gespot. Om de dorre woestijngrond wat op te vrolijken hebben ze wat bloemetjes geplant, die uiteraard veel water nodig hebben.

Dubai4Bij de Souk heb je een mooi uitzicht op de Burj al Arab, dus uiteraard even poseren met dit bouwwerk. De Souk is helemaal in kerstsfeer en wordt voorbereid op de komende kerstdagen, een geinig gezicht bij 30 graden. Check! In de Souk kwamen we ook de gold ATM tegen: iets waar ik al eens over gehoord had en graag met eigen ogen wilde zien!

Dubai 5Bij de Souk is zelfs een volledige kerstmarkt, compleet met ‘besneeuwde’ daken. Gaaf gezicht die kerstboom tegen een strakblauwe lucht;). De Souk heeft een paar prachtige terrasjes langs het water.

Dubai 6In de Souk wordt echt van alles verkocht, van bekende Westerse merken tot mooi Arabisch koopwaar.

Dubai 7Hierna lopen we naar de Burj al Arab, helaas is dit het meest dichtbij dat we kunnen komen. Strenge bewakers en een blokkade op de weg moet voorkomen dat het plebs te dicht in de buurt komt bij dit 7 sterrenhotel. Helaas hoor ik pas later van een collega dat je als je een stuk doorloopt het strand op kunt om foto’s van de zijkant van de Burj al Arab te maken, gemiste kans! Vanaf hier pakken we de taxi richting Dubai Marina en de Walk, wat een prachtig gezicht! Check ook vooral het gedraaide gebouw, hoe vet!?

Dubai 8De term concrete jungle is ook zeker van toepassing op Dubai! We lunchen aan de late kant met verse ananas en meloen op een bankje in de Marina, we zijn veel te druk met sightseen en hebben ook niet echt honger na ons late ontbijt (helaas ben ik hiervan vergeten een foto te maken..) De zon staat inmiddels al wat lager, wat een prachtig gezicht geeft. Na een stuk langs het water gelopen te hebben pakken we de metro richting Burj Khalifa.

Dubai 9We komen terecht in in de womens en kids coupe (alleen tussen bepaalde tijden), waar mannen stipt om 17.01 weggebonjourd worden door de aanwezige dames. Inmiddels zakt de zon steeds verder en hopen we op tijd bij de Burj Khalifa aan te komen om hem nog bij daglicht/schemer te zien.Wat mij betreft zijn de immense bouwputten waar dag en nacht aan nieuwe gigantische gebouwen gewerkt wordt ook typerend voor Dubai. Op iedere straathoek wordt er gebouwd.

Dubai 10Vanuit de metro bij Burj Khalifa is het nog een flink stuk lopen voordat je ook daadwerkelijk voor de Burj Khalifa staat, maar gelukkig waren we net op tijd om hem nog in het schemer te zien. Rijen dik met mensen staan te wachten op de show van de fontijn. Onder luide muziek start er een super gave show, heel leuk om te zien!

Dubai 11Nog even een paar plaatjes van het immens grote Burj Khalifa, wat een unit! Alle wolkenkrabbers die er omheen staan verbleken er totaal bij..

Dubai 12Zodra de zon onder is begint het wat af te koelen, dus gaan we gauw naar binnen in de Dubai Mall. We eten in de Mall bij een restaurant waar ze Italiaans hebben, en ik een niet zo heel geslaagde lasagne eet. We lopen nog wat rond in de mall, zien de gigantische waterval en uiteraard kan ik het niet laten nog even te kijken bij Marc Jacobs. Daarna pakken we de metro terug naar ons hotel en is dat alweer ons eerste dagje Dubai!

Ben jij wel eens in Dubai geweest?

Let's travel and see

15 Comments

1. Ziet er goed uit! Ik vond Dubai zo’n vreemde plek. Heel gaaf om te bezoeken, maar het is toch een soort Las Vegas in het Midden-Oosten. Het leukste vond ik de enorme mix van mensen en culturen. Je ziet daar echt gezichten uit de hele wereld, zo fascinerend!

• Ja dat Las Vegas is het Midden-Oosten, dat was ook mijn vergelijking. Of een soort volwassenen Disneyland ofzo;) Die mix is inderdaad gaaf, alles loopt door elkaar.. Denk dat op heel weinig plekken in de wereld zo is zoals in Dubai!

2. Jaa, leuk om te zien zeg! Ik herken natuurlijk alles haha! En ik zie dat je het blauwe uurtje ook gevonden hebt in Dubai? Mooie foto’s! En ik heb in een aantal restaurantjes echt perfect eten gehad (Midden-Oosten keuken), dus ze zijn er wel degelijk, maar niet gezien in de Mall of the Emirates hoor… Ik vond het ook zo gek dat het je overal kerstsfeer zag. Het rijmt niet met de temperatuur! En de bouwputten inderdaad… Wat een contrast hè, met de hoge gebouwen er omheen… Wist je trouwens dat het aantal cijfers op het nummerbord aangeeft hoe belangrijk de persoon is? Vijf cijfers zijn van expats (of andere inwonenden), vier cijfers van locals, drie cijfers van belangrijke mensen en twee en één cijfers is familie van de sjeik. Des te hoger het getal, des te belangrijker de persoon in de auto. Ik heb zelf 35 als hoogste getal gezien.. WOW, bekend persoon 😉 Trouwens bij de Emirates Towers wel dikke Ferrari’s gezien!

• Jaa die kerstsfeer, echt grappig he! Nee dat van die nummerborden wist ik niet, wat grappig!

3. Wat een heerlijk begin van een mooie trip! Dubai staat niet echt op mijn lijstje.. Die grote uit de grond gestampte steden hebben niet echt een aantrekkingskracht op me. Al lijkt het deel met de souks me wel heel mooi! En mocht ik een keer een ticket vinden met een stop-over in Dubai, dan boek ik ‘m heus wel 😉 Leuk om te zien!

• Ja precies, dat is echt de ideale combinatie! Ik had ook geen los retourtje Dubai gekocht..