Photo Diary: Praias, Ponta da Piedade en Cabo de Sao Vicente

header
Vandaag staat een dagje rondtouren in de Algarve op het programma, ideaal dus om een Photo Diary bij te houden. Vanuit Praia da Rocha, waar we voor drie dagen een airbnb appartementje gehuurd hebben rijden we via Lagos, voor Praia Dona Ana en Ponta da Piedade, naar Cabo de Sao Vincente en Praia do Beliche. Kijk je mee?

Photo diary: Praias, Ponta da Piedade en Cabo de Sao Vicente

Ik bedenk mij pas na het ontbijt dat dit een goede dag is om een Photo Diary bij te houden, dus helaas mist daar een foto van. Na een paar dagen internetloos te zijn (ons airbnb appartement heeft geen wifi) ben ik heel blij dat ik tijdens het ontbijt weer even online kan om de route van vandaag uit te stippelen. Het plan is om eerst naar Praia Dona Ana te gaan en Ponta da Piedade  gaan, die twee liggen namelijk vlakbij elkaar. Daarna willen we doorrijden naar naar Cabo de Sao Vicente, het meest zuidwestelijke punt van het vasteland van Europa, waarna we eventueel nog langs Praia de Beliche willen gaan.

Al vrij snel komen we aan bij Praia Dona Ana, wat een geweldig mooie plek! Het uitzicht over het strand is prachtig hier.

IMG_5105 We nemen de trappen naar beneden en zien dit prachtige stuk strand. Echt ontzettend mooi! Ben er nog steeds van onder de indruk. Nooit geweten dat er zulke mooie stranden met rotsformaties in Europa waren!

IMG_5106Daarna gaan we door naar Ponta da Piedade. Toen ik hierover las op de blog van Saskia en Kimber bedacht ik me dat ik hier graag eens naar toe zou willen gaan. Wat aan super mooie plek!

IMG_5108Natuurlijk moeten we ook op de foto met de rotsen!

Onderweg naar Cabo de Sao Vicente wordt het wat meer bewolkt. Als we er eenmaal aangekomen zijn is het zelfs mega bewolkt en mistig. Vanaf de auto is dit het uitzicht.

We lopen naar het uiterste punt waar ook de vuurtoren zit. Zo’n mysterieus gezicht zo met al die mist!
 …

Terwijl we hier zijn trekt de mist steeds verder weg en zie je rotsen een stuk beter. Super grappig dit kraampje met ‘De laatste Bradwurst voor Amerika’.

IMG_5112Met dat we teruglopen naar de auto trekt het helemaal open. Grappig dat dit in zo’n kort tijdsbestek zo kan veranderen. Het is ook heel plaatselijk want bij Praia do Beliche is het zelfs helemaal open getrokken. Weer zo’n mooi strand met indrukwekkende rotsen. Erg gaaf die kust!

IMG_5113Weer zo’n mooi strand met indrukwekkende rotsen. De Portugese kust is echt prachtig!

Op de terugweg rijden we langs een supermarkt om een late lunch en avondeten te halen. We zitten via airbnb in een appartement en willen graag nog een keer zelf koken.

De lunch wordt een berg meloen en appel met een broodje.
Na de lunch doe ik mn 7 minutes work out. Ik hobbel een beetje achter de trend aan, heb de app pas net voor de vakantie ontdekt, maar ik vind hem echt ideaal! Heb geprobeerd hem iedere dag te doen maar vanwege de bijholte ontsteking die ik op dag 3 helaas al kreeg is het me niet alle dagen gelukt. Daarna gaan we naar het zwembad van ons appartement: als die er dan toch bij zit moeten we hem in ieder geval 1 keer geprobeerd hebben. Het valt gelukkig nog mee hoe koud het is dus ik zwem een aantal baantjes.
Na het zwemmen lezen we wat (Womens Health is favoriet!) en probeer ik de appel cider van somersby uit- super lekker!
 …

IMG_5134Als avondeten maken we een vegetarische pasta pesto en daarna lopen we het stadje nog even in.

Ben jij wel eens in de Algarve geweest?

Let's travel and see

3 Comments

1. Oooooh ik krijg helemaal weer heimwee als ik jouw foto’s zie! Ik vind de Portugese kust echt het allermooiste… Die rotsen en al die baaitjes, echt zo fijn! Ik kwam er als kind heel vaak en heb daar echt mijn leukste vakanties gehad. Hele dagen op het strand onder een parasol, beestjes zoeken in het laagstaande water in de rotsen, super mooi… Ik zou er ook graag nog eens teruggaan als volwassene, ik ben benieuwd of ik nog steeds zo’n fijn gevoel krijg van Portugal haha!

2. Wat stom, deze blog is me helemaal ontschoten, maar wauwww wat een geweldige foto’s heb je gemaakt! Ik krijg al helemaal heimwee naar de prachtige Algarve. Ik ben blij dat jij het net zo naar je zin hebt gehad. Erg gaaf dat jullie ook bij Cabo da Sao Vincente zijn geweest trouwens. En wat is Ponte da Piedade prachtig he!