Route: Highlights van Marokko

Marokko Fes

In de zomer van 2012 bracht ik mijn tweede bezoek aan Marokko. Twee weken reisde ik samen met een vriendin (en gedeeltelijk  in een groep) langs de koningssteden van Marokko en sloten we onze culturele trip af met een paar dagen relaxen aan de kust van Agadir. Hieronder laat ik zien wat onze route was.

We waren allebei al eerder in Marokko geweest maar hadden Rabat, Fès, Meknès en Volubilis nog niet gezien. Toen ik een paar jaar eerder door Marokko reisde heb ik alles met het openbaar vervoer gedaan; iets wat heel gaaf was, maar wat ook wel een hoop tijd kostte. Dit was uiteindelijk de reden om het deel van de koningssteden met een groep te doen (al las ik van de week op deze blog dat het dus wel te doen is om tussen deze steden met het openbaar vervoer te reizen!), iets wat opzich wel goed bevallen is, zeker doordat je in een relatief korte tijd onwijs veel verschillende dingen kunt ziet. Nadeel is natuurlijk wel dat je je moet conformeren aan de groep en niet ergens even wat langer (of juist korter) kunt blijven als je dit zelf wilt. Daarnaast is reizen met het openbaar vervoer en taxi’s natuurlijk wel veel avontuurlijker. Keuzes, keuzes! Uiteindelijk was dit onze route:

Marokko reisroute
Dag 0: We vlogen op Marrakech
Dag 1: De Hassan II moskee in Casablanca en de Kasbah des Oudaias en een wandeling door Rabat
Dag 2: De Bab Mansour en het mausoleum van Moulay Ismail in Meknès daarna door naar Volubilis en Moulay Idriss
Dag 3: De medina, eerste universiteit van Marokko en de leerlooijerij van Fès
Dag 4: Beni Mellal
Dag 5: Een lokale markt in het Midden Atlasgebergte, het stuwmeer van El Ouidane en de watervallen van Ouzaoud
Dag 6: Marrakech
Dag 7: Marrakech
Dag 8 – Dag 14: Chillen, chillen en nog meer chillen in Agadir (eventueel kan je nog een dagje naar het surfoord Taghazout doen; dat deed ik in mijn vorige trip en vond ik erg leuk!)
Dag 15: Vlucht terug vanuit Marrakech
Ben jij wel eens in Marokko geweest?

Let's travel and see

2 Comments

1. Oh Marokko, daar heb ik echt goede herinneringen aan. We troffen op de eerste dag wat Marokkaanse jongens en die zijn de hele week met ons mee gereisd. Alle highlights daardoor gemist, maar was echt een avontuur! Zal er vast nog over gaan bloggen.

• Wat leuk! Jammer dat je de highlights gemist hebt, maar met locals mee maakt het juist ook wel heel gaaf toch! Jaa doen, zie nu al uit naar de post!